Pitralon F aftershave 100 ml
Pitralon F aftershave 100 ml
Alcohol, AQUA, Parfum, Ethyl linoleate, GLYCERIN,Alpha - Isomethyl Ionone, Benzyl benzoate, Benzyl Salicylate, Citral, Citronellol, Cloumarin, Hexyl Cinnmal, Limonene, Linalool.
Vitamín F je základem pro tvorbu a funkci buněčných membrán.
- Podílí se na kvalitě našich vlasů, nehtů a pokožky (je účinný v boji proti akné).
- Ovlivňuje naši energii, pomáhá snižovat hladinu Cholesterolu v krvi a tím zároveň zabraňuje Kornatění cév, ochraňuje také Játra a snižuje vysoký Krevní tlak.
- Vitamín F celkově podporuje imunitní systém, zabraňuje vzniku krevních sraženin a působí preventivně proti onemocněním SRDCE a mozkové mrtvici.
- Působí také příznivě na funkci Prostaty.
Pod značku Pitralon jsou zařazeny tradiční výrobky pánské kosmetiky, které splňují požadavky běžného spotřebitele. Nový obal si spotřebitelé vybrali sami.
Jen málokterému výrobku se podaří, že se rozšíří a zdomácní natolik, že se jeho obchodní značka stane pojmenováním určitého typu výrobku. Vodě po holení značky Pitralon se to povedlo dokonale.
České muže provází už od roku 1920, ještě v padesátých letech se používal slogan – U mužů udává tón Pitralon. Pravidelně se objevoval pod vánočním stromečkem nebo u narozeninového dortu mnoha mužů, patrně nejen kvůli svým kvalitám, ale taky proto, že trh toho více nenabízel nebo jen v omezeném množství. Pro starší generaci je podnes „pitralon“ synonymem jakékoli vody po holení, bez ohledu na to, jestli je na lahvičce napsáno Adidas, Boss nebo Gilette. Značka pronikla i do lidové mluvy jako ustálené rčení - o neodbytných jedincích se říká „vtírá se jak pitralón“.
Ale vraťme se k historii tohoto výrobku i značky. Pitralon se sice vyráběl už za první republiky, ale Setuza začala vodu po holení s tímto názvem vyrábět až v roce 1951 – tehdy totiž stát převedl na Setuzu práva na ochranné známky zkonfiskované německé firmy z Podmokel, která stejně jako zubní pastu Odol vyráběla i vodu po holení Pitralon. Verze ze Setuzy kopírovala složením i obalem původní Pitralon a dodnes došlo jen k drobným změnám, základem je nadále 75 procent lihu, dále GLYCERINy, voda a parfém, novodobým obohacením byl jen vitamin E, který obecně pleti prospívá.
Právě vysoký obsah alkoholu vedl i k užívání zcela jiného druhu, než byl původní záměr – údajně se pitralon ochucoval ovocným vitacitem (mimochodem – taky jedna vyhlášená značka své doby) a stával se tak improvizovaným a dostupným drinkem zejména pro vojáky základní služby.
Později byl do výroby zařazený i holicí krém značky Pitralon, ale zdá se, že pitralon vymizí – v devadesátých letech učinila Setuza pokus a uvedla na trh inovovanou řadu Pitralon Sensitiv pro mladou generaci. Neuchytila se, pitralon je zkrátka záležitostí generační a vyhledávají ho zákazníci ve věku kolem šedesátky a výše – tady je setrvačnost obrovská.
Nicméně ještě dnes si můžete vodu po holení Pitralon F nebo pěnivý holicí krém vylepšený Silikonovým olejem objednat i v internetovém obchodě a tam, kde se světové značky pohybují v řádu stokorun, skromný pitralon si vystačí s desetikorunami. Uvidíme, jestli neviditelná, ale fungující „ruka trhu“ odhodí tuhle vodu po holení na smetiště dějin a naše děti už nebudou rozumět ani tomu rčení „vtírá se jak pitralon“.